Prąd i gaz dla Twojej firmy – analizujemy ofertę

Ograniczenie wydatków na prąd i gaz to doskonały sposób na optymalizację kosztów przedsiębiorstwa i zyskanie dodatkowych środków. Aby to osiągnąć, najlepiej ograniczyć zużycie energii, a także obniżyć jej cenę. W tym artykule podpowiadamy, jak dobrze wybrać sprzedawcę mediów, by uzyskać maksymalne korzyści. Zapraszamy do lektury!

Tani prąd i gaz dla firm – czy to możliwe?

Szukając informacji na temat sposobów na zmniejszenie kosztów działalności gospodarczej, sporo miejsca poświęca się kwestiom szeroko pojętej energii. Wynika to z faktu, że wiele firm jest niestety nieco „na bakier” z oszczędzaniem w tym zakresie, a potencjalne korzyści potrafią być naprawdę duże. Kluczem do ich dokładnego oszacowania jest wykonanie audytu energetycznego, który wskazuje obszary, w których można uzyskać największe zyski. Dlatego też jego wykonanie warto zlecić profesjonalnemu podmiotowi. Z reguły proponowane działania zaradcze można podzielić na dwa typy:

  • kosztowe – np. termomodernizacja, wymiana urządzeń grzewczych, zakup oszczędniejszych maszyn.
  • bezkosztowe – czyli wprowadzanie praktyk ograniczających zużycie energii, lepsze zarządzanie zasobami oraz zmianę sprzedawcy prądu i gazu.

Mimo że wszystkie wspomniane elementy są godne uwagi, to ostatnia z opcji ma jedną wielką zaletę – nie dość, że nie wiąże się z dodatkowymi kosztami, to także najłatwiej ją przeprowadzić. A jak w praktyce postarać się o tańszy prąd i gaz dla swojej firmy?

Tańszy prąd i gaz dla firm – na co zwracać uwagę w ofercie?

Jak nietrudno się domyślić, sama zmiana sprzedawcy gazu czy prądu dla firm nie gwarantuje uzyskania oszczędności. Także w tym przypadku kluczowe jest znalezienie odpowiedniej oferty, która będzie odpowiadała potrzebom danego podmiotu. Dlatego też tak ważne jest, by wiedzieć, na co zwracać uwagę podczas porównywania różnych propozycji.

Wybierając najlepszą ofertę na sprzedaż prądu czy gazu ziemnego warto wziąć pod uwagę kilka kwestii – nie tylko wysokość opłaty za MWh, częstotliwość wystawiania faktur, czy też wysokość opłaty handlowej. Spore znaczenie będzie mieć również czas trwania proponowanej umowy – szczególnie w sytuacji, gdy gwarantuje ona stałą cenę za MWh. Oprócz tego warto też zwrócić uwagę na inne, mniej materialne kwestie, takie jak wsparcie dedykowanego doradcy, minimum formalności czy też możliwość skorzystania z innych usług energetycznych. Wartym rozważenia rozwiązaniem może być jednoczesna zmiana sprzedawcy prądu i gazu – co pozwala na wynegocjowanie jeszcze korzystniejszej oferty – mówi specjalista z firmy ewe.pl.

Zmiana sprzedawcy prądu i gazu dla firm – czy to trudne?

Aby skorzystać z propozycji konkretnego podmiotu oferującego gaz lub prąd dla firm, musimy podpisać z nim odpowiednią umowę na sprzedaż i zakończyć współpracę z dotychczasowym sprzedawcą. Na szczęście jednak nie jest to specjalnie trudne, gdyż większość formalności załatwia za nas nowy partner – wystarczy jeśli udzieli mu się pełnomocnictwa w tym zakresie. Na pewno warto skorzystać z takiej opcji, gdyż jest ona po prostu wygodniejsza i gwarantuje, że wszystko pod względem formalnym będzie dopięte na ostatni guzik. Co przy tym jednak warte podkreślenia, zmiana sprzedawcy nie oznacza, że od teraz to ten podmiot będzie odpowiadał za dostawy prądu i gazu oraz utrzymanie sieci. Te zadania niezmiennie należą bowiem do kompetencji lokalnego operatora sieci dystrybucyjnej.

Z całą pewnością warto szukać lepszych ofert na energię. Przykładowo decydując się na prąd i gaz dla firm od ewe.pl, można liczyć nie tylko na bardzo atrakcyjne ceny i ofertę dopasowaną do potrzeb, ale też profesjonalne doradztwo energetyczne, np. wykonanie obowiązkowego audytu energetycznego. Warto więc skorzystać z tej opcji!

zdjęcie: stock.adobe.com
autor: Farknot Architect

Prąd i gaz dla Twojej firmy – analizujemy ofertę
Rate this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *