5 obszarów, które możesz usprawnić dzięki CRM

Nawiązywanie relacji z klientami, podtrzymywanie kontaktu, ocena leadów czy analiza zamówień wymagają zastosowania odpowiednich narzędzi. Jednym z kluczowych jest CRM, który pozwala przyspieszyć i zautomatyzować naszą pracę. Jakie obszary możemy usprawnić dzięki wdrożeniu systemu CRM?

Pozyskiwanie nowych klientów

Craftware z platformą Salesforce CRM posiada narzędzia do zdobywania nowych leadów i analizy pozyskanych danych. Wszystkie informacje są generowane w obrębie jednej platformy i pomagają docierać z indywidualną ofertą do klientów. CRM daje możliwość odpowiedniego targetowania przekazu reklamowego i integrację z rozwiązaniami marketingowymi. To wszystko sprowadza się do jeszcze lepszej analizy potrzeb klientów, ułatwiając dalszy kontakt.

Sprawna komunikacja wewnętrzna

Jako że wszystkie dane dostępne są w ramach jednego oprogramowania, przekierowanie klientów do odpowiedniego pracownika jest bardzo proste i bezproblemowe. Dzięki temu unikniemy chaosu, usprawnimy komunikację, a nawet nie będzie konieczności pisania maili do danego działu. Wszystkie informacje na temat procesu sprzedażowo-reklamowego są dostępne dla upoważnionych pracowników firmy w jednym miejscu.

Obsługa klientów

System CRM pozwala również usprawnić proces obsługi klientów. Utrzymanie ich jest o wiele trudniejszym wyzwaniem niż pozyskanie, dlatego warto skupić się na szybkiej reakcji na sygnały otrzymywane od klientów, ciągłym poszerzaniu wiedzy w oparciu o historię kontaktów, a także spersonalizowane działania marketingowe. To wszystko jest w stanie zapewnić Craftware i platforma Salesforce CRM.

Kontrola finansów

Dzięki oprogramowaniu CRM można w prosty sposób kontrolować sprzedaż produktów lub usług oraz śledzić przepływ zamówień. Ponadto system daje możliwość zmniejszenia nakładów pracy i czasu na obsługę klienta, co przekłada się na czynniki ekonomiczne.

Analiza danych i raportowanie

Metody statystyczne są bardzo użyteczne w doskonaleniu relacji z klientem, szczególnie w przypadku firm, które dysponują dużą bazą danych. Analiza zachowań może być przydatna do optymalizowania działań i bardziej indywidualnego traktowania klientów. Oprogramowanie CRM daje dostęp do statystyk, wizualizacji czy złożonych raportów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.